WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 9 Julai 2010

Nasi Daging sudah mariiii....

Salam...

Semoga sihat suma hendaknya...tetiba jer...hihihi...Hari ini angin baik...
Aii baru balik dr skol walopun ari ni cuti...Ada kelas tambahan...Sambung citer semalam yekkk...Episod nasi bungkus..walaupun tiada kaitan..aku nak sambung jugak...

Semalam, ingat takmo masak dah..pastu kesian lak ngan anak2 aku ni..pemalas sunggoh ibu mereka ini..Jadi aku pun mula buat operasi mengesopkan ayam2 dr dlm fridge..



********

Tiba2 cik somi tipon..takyah masak..abg bwk balik nasik daging...

Alamak..kalo tipon awal 5 minit..tak ke aku bleh relaks...huhuhu..dah masak la bang..

Takpe la..

********

Korang tau dak Nasi Daging ni..aku tak tau la tempat lain..tapi time dok kedah ni la aku jumpa..
memang sedap ko....

(korang penah dengar aku sebut tak sedappp???..melainkan sedap-sedap belaka..sampai ada seorang orang ni bagitau...'Tak penah dengar perkataan tak sedap dari mulut sarida..sumanya sedappp'..

Nak buat cenggana..aku puji ngan ikhlas..tak mintak komisen sesen pun...huh..puji pun salahkan..
dah namanya manusia...
Ehh..apasal aku membebel???


Kita tengok gambau duluuu....



Deiiii..kasik dekat skittt....!!!


Wahhh...nasi bersalut daging or Daging bersalut nasikkk....
Inilah dia Nasi Daging sudah mariiii...lazat...

Ekceli...nasi ni dimasak bersama2 dgn daging yg dipotong besor2.
pastu daging tadi diambil keluar dan dipotong nipis2...Gitulah rupanya yang seadanya...

Lagiii.....
-
-
-
-
-
-


Daging yang dipotong nipis2 tadi..akan dicicos bersama ayaq asam...masam2 dan pedas2 gituuu...!!

Lagi.....

-
-
-
-
-
-
-
-


Kari ayam..mamak style...fuhhh...meletoppp....!!!

Nak resepi????
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Sila jangan berharap....korang takkan jumpa apa2 resepi dlm blog ini..
HARAP MAKLUM....
-
-
-
-


Bukan aku kedekut hokey....Tapi aku tak reti masakkkk huwaaaaa....!!!!
Korang carik la resepi ini di dalam google...ada gamaknya..
aku buleh makan pun time ada kenduri..huhuhu....


pesanan penaja : Makan ngan kopok apa ke namanye tuh....!!! Hah..popedom..lagi sodappppp






1 ulasan:

kisahwanida berkata...

first time haku dengor name makanan ni.... nampak sangat sedap

untungkan dapat rasa makanan yg tak ada kat tmpt kiter....