WELCOME

HOME SWEET HOME

Ahad, 18 Julai 2010

Ceti and Caca

Salam

Aku letih la sesangat ari ni...terkejar2 sampai petang..Kalo ada sesape kata keja cam aku ni senang, silap besor laa...

Korang tengok jadual aku tuk hari ni..

- pagi- 7.40 - 9.00 - assembley
- buat keja2 apa2 yg patut - aku taip ketas soklan peksa
- 12.10 - 1.30 : kelas pengajian am (tajuk : Dasar Luar Negara ya kawan2..SILA KAGUM..!!)
- 1.30 - 2.10   : kelas sains
- 2.15 : patutnya mesyorat
 (aku maleh masuk, aku g solat. Pasal sat lg mesyorat lain lak, so, aku antor wakil - boleh gituu..!!)
- 2.30 to 4.00pm : mesyorat sains
- 4.00 to 5.30 p.m : jaga bebudak latihan badminton..

------> Aku dah tak larat giler..aku soh bebudak stop kul 5.00 jer. Aku bagitau..hangpa dah balik..mandi , makan siap..cikgu ni dr pagi dok gini je lah....(takdek la busuk sangat kay..)

Skang, aku dah balik..rehat skit2..nasib baik la bebodak 2 org tu kat umah pengasuh..iqbal tido lagi..hehehe..sonok mak dia.. :)


Sambung story..AYAM CETI..

Lepas balun megi kelmarin..tiba2 aku dah kembali bersemangat...Aku dah beli suma pekakas masak..aku mula operasi..sambil baca nota resepi..aku gigih memasak...cik somi tak balik lagi..iqbal tengok katun..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ohhh...aku mencari kari ikan...
tu diaaa.....satu guni serbuk kari aku ada...hihihi...
dalam ni..serba mak nenek ado..
my style..asal nak masak..beli ...nak masak..beli..
aku bukan ingat apa ada dlm peti aissss umah aku..
Buktiii....???...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

See..aku ada tiga bungkus kari ayam..besar ada...kicik pun adaaa...!!
-
-
-
-
--
-
-
Masak punya masak...Taraaaa....
-
-
-
-
-
-
-
-
--

Test power dulu...emmm..okehhhh!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Hah..ada ropa AYAM CETI TTM dakkk!!!

Cik somi balik..aku paksa bagi dia rasa..

'Bang..sedap dak?'

' sedap..mana dpt resepi?'

'kawan i kat melben bagi..'

'carik lagi yang sedap2 lain..'

'Okay..'
'selama ni aii masak tak sedap ker bang,,,(tanya dlm hati..- kot la dia jawab HAAH..ko nak buat ape???)'



hehe..aku DAH BERJAYA...

aT THE SAME TIME, AKU MASAK bUBUR cACA uNTUK SI KAKAK...her fevret..

-
-
-
-
-
-
-
Kakak makan 2 mangkuk sampai malam...


ok, tamat sudah story si ayam ceti TTM...

nanti aii cuba buat ikan sweet sour WANIDA n ayam pengikat kaseh DOT pulak..
Bukan apa..sat lagi ada yg kecik ati...hehehe..babai uols..

i lap u..muah..muah..


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah sarid.....

tingat zaman lower six kat SMART!!!!cam siuttt jerkan paper pengajian Am tuh..nmpk sennag tapi fenin pala otah haku nih!!!

wei..nmpk sedap gler ayam ko tuh...hmmm terus lapo pewot aku....

bgs la kenkawan aku smua pandai masak.....tinggal aku je lagi yg serba serbi terciciaq..uhuk uhuk uhuk.....

kisahwanida berkata...

smpai petang gak ko kat sek ek sarid. aku ingat tgh hari dah boleh blik. hehehe

mmg nmpk sdp betul ayam ko tu sarid. Aku nak try gak nanti.

TopsyTurvyMum berkata...

syabas bete!
nampak sama cam aku punya...
laki ko kat sedap ok ler tuu..
ikan sweet sour wanida tu aku sokong la nak buat, tapi ayam pengekat kaseh tu tak payah lerrr..ekekeke..
ko pun sama cam aku la..kdg brg ada lagi dha beli lain..pastu melambak la...

Tanpa Nama berkata...

nong..kecik ati Haku...!!!!!ekekekke..

Tanpa Nama berkata...

wah..sarid penuhnya jadual ko sehari. mujur aku ngajar sk. cam rileks j. hehehehe..kagum siot ko ngajar dasar negara. aku sampai la xtau apa dia. (camner aku leh jd cikgu pun aku xtau).

ani hasan

Sari berkata...

pidot n ani..
cam terer jer ajar p.am kan??..kalo ko tahu betapa aku tak tahu jugak..hihihi entahlah...

aku pun bnyak goreng jer..ekceli syok jugak tau..psl dlm n luar negara..senang cakap..sambil mengajar..aku belajar..:)

nong..
tima ksih sangat2 bagi aku resepi ni...sesuweii sngat ngan tekak kami ..mamak style...hihihi..dgg kamben leh buat cenggini jugak ker??.tq..

intan
kengkadang jer intan balik lmbt..tp awal thn memang kerap jugak..ehh..ko kena cuba gak tau buat ayam ni..memang kelasss..!!

Tanpa Nama berkata...

NANTI LEH BUAT KAT KUANTAN..

Sari berkata...

sape la encik tanpa nama nih..hihihi..no problem..:)

TopsyTurvyMum berkata...

nak buat ngan daging kamben, kena goreng dulu..larat keww??

dot,
manjang la kecik ati ngan aku...kang aku lak kecik ati ngan ko...apa macam????