WELCOME

HOME SWEET HOME

Khamis, 29 Julai 2010

Kita Bernama Wanita

Salam

Pagi semalam, aku terbaca satu artikel..bertajuk..LAGI BERSEPAH, LAGI BAGUS....

Emmm...baca punya baca..betul jugak..kata penulis..kalau kita biarkan anak kita bermain..walaupun umah bersepah-sepah..BIARKAN...kerana, itu akan meningkatkan lagi kreativiti mereka...

Kesimpulan...
aku sedang membiarkan anak2 berkreativiti di ruang tamu sana....sementara aku berkreativiti di alam maya ini. Sat lagi, depa dah puas main, baru aku kemas.

Pagi ni aku nak share something ngan korang. Maybe korang dah tau. Tapi aku nak citer jugak.




Pernah tengok bulatan ni kan???

Namanya Menstrual Cycle..
Kalau korang nak merancang keluarga..sesuweiii sangat la ambik tahu hal ini...
Nak menambah ahli juga adalah amat sesuaiii....

First day korang bercuti tu, kira hari pertama la..
Fasa 1 = Fasa menstruasi
Fasa 2 = Fasa Pemulihan
Fasa 3 = Fasa Subur
Fasa 4 = emmm...tak ingat

Hari paling subur ialah hari ke-14. So kalau nak menambah ahli..sila bersiap sedia sekitar waktu tersebut.
Kalo nak merancang, sila elakkan bersama-samaan pada hari tersebut.
Ada satu petua nak share. Aku terdengar sorang nurse bercerita....
Kalau nak anak laki..'bersama' pada hari ke 14 TEPAT.
Kalau nak anak pompuan..hari lain, selain hari 14 (masih dalam fasa subur)
Kita merancang, ALLAH MAHA KUASA..

Ok, sepatutnya, kitaran ini secara normalnya akan berakhir pada hari ke-28.
Jadi, korang dah kira dari hari pertama tadikan, kira sampai hari 28.
So, hari esoknya..korang sepatutnya BERCUTI LAGIKKK....hehehe

SEKIAN.

Tiada ulasan: