WELCOME

HOME SWEET HOME

Sabtu, 17 Julai 2010

Ayam Cuti dan Megi

Salam

Ari ni aku kena g skol..Skang ni baru balik..Lapor giler...Tiba2 teringatkan ayam dlm fridge..
Kunun2 nak buat Ayam Ceti ala2 TTM..huih..semangat ko..first time aku nak ikut resepi org lain..
Sebelum ni, aku masak..sesedap hati aku jer nak letak apa..

Semakan telah dibuat di dalam dapur aku..alamakkk..!!! Banyak no pekakas memasak yang takdek...bawang merah n bawang putih dah abisss...daun kari..tarakk...Ayam Ceti guano nihhh..!!!

Huih...ayam dok tunggu dari semalam lagik...Perut dah lapo nih....Aku belasah megi la dulu..
Si kakak ngan ayah p kenduri..Syok la mkn kenduri kan..Apa2 hal..isi tangki dulu...

Menu hari ini untuk Lunchhh...Sila lihat di bawahhh..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Taraaaa....Megi perasa kari...takdek sedap pun..tawar..
Ni tahap paling rajin aku buat megi..aku masak laa..
Pasal ape???..Biasanya..aku rendam jer ngan air panas....huhuhu



Alah, macam korang tak biasa..kat asrama dulu..rendam ngan air sejuk...jalannnn...sedap jugak
Time asrama..aku rendam jer ngan air sejuk..tutup...tido dulu seround..bagun jer...
siappppp...buleh makan megi what???..



Bapok la malas aku nih..janji aku kenyang...


Sambil menaip ni, aku makan megi...
Agak2 korang la...


Ayam aku ni..jadi Ayam Ceti ker Ayam Cuti...???
-
-
-
-
-
-
-
-

Sedang menunggu untuk diproses atas dapur...
sementara tuannya melahap megi....


-
-
-
-
Aku pun tak tau kesudahan cerita Ayam Cuti ini...kalo ada sambungan episod seterusnya..adalah

Kalo tidak..maknanya..ayam2 ini dah selamat dimasukkan dalam peti semula...
(kena panggil ayam peti..hehehe...)

3 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

dasatt ko sarid!
malu aku ko masih amalkan makan megi rendam air panas...ingat tak aku ada alat pemanas air yg ramai minat nak pinjam buat megi..haha..patut aku charge korang.

Sariddd..buat la ayam ceti tuuu...jgn jadi ayam petiiii!!

kisahwanida berkata...

smlm aku baru bercerita ngan shafinaz haida pasai makan megi rendam ngan air sejuk ni..... ropenya ko buat lagi ek cuma air sejuk jadi air panazzzzzzzzzzzz.... hihihi

Sari berkata...

nong n intan..
halamakkk..rupa2nya korang dah tak buat pekerjaan tu yekk...!! aku dah takdak geng..aku ingat2 lupa lah nana heater ko tuu..ko ni memang supplier sejak dolu2 lagik yek..hehehe...