WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 7 Mei 2010

Tumis Asam Pedas Ikan Tenggiri Serasi Bersama..

Aku    : Tokeh, bleh antar gas?
Tokeh : Bleh, mana?
Aku    : Umah Lorong 7..
Tokeh : Pintu?
Aku    : Pintu belakang (sbb nak antar gas kan..)
Tokeh : Ya..PINTUUU???
Aku    : Pintu no 1 (sbb umah aku depan sekali...)
Tokeh : Ya la..pintu mana??
Aku    : emmm..(salah ke jwpan aku tadi??..)
Tokeh : Kalau i cari umah no. 1, Lorong 7, tadak maa....!!
Aku    : okeh..okeh..pintu no 122...
(fuhh..legaa..baru aku tau kehendak dia...!!..tnya la umah no bape kan..dok pintu..pintu..aku jwb pintu belakang..hahaha..padan muka aku..;p)

Itu intro kali ni..petang tadi kan gas abiss pas aku masak serawa durian yg lazattt..mlm ni pulak, menunya ialah ..seperti tajuk di atas ..(aku malas taip..).Gambonya ialah....tenengggg....



Kenapa tajuk Serasi Bersama...tuk guru no.1 (TTM) ngan tuk guru no.2 (Wanida) kata ..
tajuk kena gempak...

Alkisah..en. husb tak suka ikan masak camni...pastu..lama2 jadi berkenan sangat2 lak..pastu yg aku masak jer..org lain masak, tak sedap katanya..tak ke serasi gituu...hihihi..kembang satt..

Nak jadi cerita, bila tiba time bulan pose jer..selang sari aku masak lauk ni..lauk beli tak sedap katanya..tukaq ler ngan ikan pari ker..ikan merah ker..ape2 je la...

Resepi..korang biasa masak gak kot..(aku maleh nak taip dah ni..entry no.4 tuk ari nih..)...hihihi..
Aku masuk gambor lagi satu ekk..nampak pjg skit...Si kakak dah tidoq kekenyangan, mkn nasik 2 pinggan..si ayah otw balik umah..aku nak kena masak nasi lain..sat lg tak cukupp...

Mesti korang kata...Macam la sedap sangat si Sarid ni masak..hihihi..udah itu je benda yg aku tau masak..kahkahkah...!!


Selamat Mencuba... :)

5 ulasan:

cik ani berkata...

lawak la apek gas tuh...umah aku mamak/india yg anto gas. bila org mai anto gas anak aku pun start melalak. dua2 plak tu. aku pun x paham kenapa. nx n3 letak la resepi asam pedas serasi bersama lak sarid. sedap gayanya.kecur air liur. uishh..panjang beno komen aku.
p/s kat blog nana segan nak letak komen. hahahaha..blog ko ngan intan la mangsa aku.

Sari berkata...

nanti kalau aku rajin yek ani..malas nak letak..sbb aku hentam jer.. ;)

TopsyTurvyMum berkata...

woi ani!!
apsal ko segan nak komen blog aku??
aku dok tertunggu2 komen ko tawww!!

sarid,
muahahaha..apsal ler ko jawap pintu belakang..ingat apek gas tu laki ko ker hahaha..btw, asam pedas ko mengancam..aku terliur!!

kisahwanida berkata...

nasib baik tokey gas tu nak gak anto gas tuk ko sarid..... maklumlah tanya soalan tp susah no dpt jawapan....

Ani, komenlah bebyak kat blog aku, aku suke......

Sari berkata...

ya la intan... aku pun suka baca komen..:)