WELCOME

HOME SWEET HOME

Rabu, 5 Mei 2010

Kari Udang : Cinta Pandang Pertama..


Assalamualaikum dan selamat petang..
Entry kali ini masih lagi citer pasal udang..hehehe..(tiba2 aku teringat..bnyak sungguh citer haiwan dlm blog aku ni..)..Kali ni menu kari udang sarid...first time masak.. aku tak penah lagi buat kari udang..yg selalu buat ialah sambal udang...

Beberapa ari lepas husb balik dr keja dgn excited sekali.. Katanya baru beli udang yg sangat fresh dari bot nelayan.., permintaannya ialah ..'buat gulai udang'..coz udang2nya beso2 belaka..Nak celen udang Pulau Sayak gituu..Aku terdiam..gulai tu kari kott..?? tapi projek nak masak ni hold kejap psl bahan tak cukup..

Pagi2 lagi aku dah angkut si iqbal ni g kedai..kakak dah p sek..Ari ni aku cuti..Di hadapan kedai, aku tipon sorang kawan..
Aku : Salam, kak ina bz ker?
k.ina : Tak, awat?
Aku : Akak, nak buat kari udang camner?..apa bahan2nya..
k.ina : Ko Hang beli la serbuk kari, santan, kacang bendi dll..
Aku : Camner nak masak..
k.ina : bla..bla..bla..
Aku ; tq, akak..bye

Inilah hasilnya...



Ni gambo di dalam periuk...



Ni plak gambo yg dipindah dlm pinggan yg cantik skit..Tak tau la apa rasanya..Tunggu komen dr husb..dia tak balik lg..kalau dia kata ok..berjayalah sudah percubaan aku kali pertama nih..Sbb tu namanya kari udang pandang pertama hehehe...

Tiada ulasan: