WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 28 Mei 2010

Hari yg bermotivasi...





Salam..

Hari ni kelam kabut skit..Sek kakak anjurkan program motivasi..Kat SP Inn..Husb kata, ikutlah..nak pegi ke tak...Aku pun pikir2..baik pegi..dedahkan si kakak ni ngan dunia luar..So, inilah harinya..Husb awal2 dah kuar ke kebun n bendang..aku la sorang2 kelam kabut nak bersiap..mana nak basuh baju..siapkan bakul anak..nak bg mandi budak berdua ni..huhuhu..sib baik baru 2 org..kalau 7 ke 8 ke...???

Program mula kul 9...kul 9 jugak la aku tehegeh2..nak beli kuih muih kat bebudak ni n antar si iqbal kat umah pengasuh...

Dalam keta..kakak bertanyakan soklan yg sama bertubi2.. 'Ibu tau dak jalan nak pegi nih...??'.."Ntah..sat lagi kita carik laa..."..Pastu dia tnya lagi..Awat..teruk sangat ke tahap pemanduan aku ni @ daya ingatan aku dah tumpul...hehehe..mesti dia risau coz aku tak penah drive jauh2..SP ni kira jauh la konon2...1/2 jam jer dari umah aku..pasal aku tau pegi n balik sekolah jer... :)



Dah sampai...

Untug gak sampai lewat, aku dapat dok depan sekali..syok gak program ni..tak menyesal aku g..
Dalam 3 jam jugak la..Slot lebih menjurus kepada hubungan ibu bapa ngan anak2..
last sekali ada la slot yang syahdu2..cam yg kita besa buat zaman sek dulu..ada nangis2 n peluk2..
Aku dok terpikir..kakak ni paham dak..pasal kakak pun tangkap leleh jugak...aku pun sama hehehe..


muka seposen..!!


Ada satu gambar tu..cukup buat hatiku tak keruan..



Muka sorang budak laki yang kuburnya digali semula selepas 3 jam dikebumikan..
Kata penceramah...semua ni kerana tidak pernah mendirikan solat..nauzubillah..rambut jadi putih..muka berdarah..
Kakak pun jadi takut tengok..banyak lagi gambar2 yang sangat menginsafkan ...

Habis jer sesi motivasi ni..aku pun mula la berfikir2 nak berjoli..
husb dah call tadi..habis jer terus balik umah..aku jawab..ORAITT..

Tapi aku melencong gak ke TESCO SP..ajak si kakak pegi makan..
nanti aku bgtau husb..kakak tak makan lagi ari ni...sian dia..ok la kan..!!

Masuk dalam TESCO..kakak nampak aiskrim...aku bilang..nak aiskrim..makan nasi sampai habis dulu..
Kakak setuju..


Nasi Goreng Cendawan untuk Ibu..RM4.50



Nasi Goreng Hailam untuk kakak ...RM4.00

Sebenarnya..dalam gambar ada udang..tu pasal kakak request yg ni...sib baik dia tak banyak songeh..
risau gak aku..Minuman tak order..aku memang jarang order air..elakkan buncit..heheh..petua tu..!!
Biasanya aku akan cakap kat anak2..makan kena habis..kalau tak habis..amalan syaitan..
Tapi ari ni aku diam jer..pasal aku pun tak habis makan...hihihi..

Finally..kakak dapat habuannya...



Masuk dalam keta..tak lama pastu..kakak dah lena...



Sampai umah dalam kul 3 petang..angkat kakak masuk bilik n p ambik iqbal kat umah pengasuh..
emm..sonok gak ari ni...Hari yang cukup bermotivasi...untuk ibu dan kakak... :)

Tima kasih juga untuk Cik Tie yang sanggup mengasuh Iqbal walaupun ari ni cuti... :)

Tiada ulasan: