WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 7 Mei 2010

Serawa Durian..Lazattt..perrggghh..



Salam..
Bertemu kembali selepas kepanasan yg melanda berjaya disejukkan oleh sahabat yg baik hatii TTM..(dimulakan dengan pujian nampaknya hari ini...ikhlas tau..!!)..

Ari ni nak citer tentang masak-masak...Menu petang ini ialah serawa durian..lazatt (perasan sendiri ya kwn2..). sebab apa namanya lazatt..sebabbb...:

1. Aku yang masak dengan penuh kegigihan..tak lama pastu gas pulak abiss..tak dan masak lauk..
2. Si kakak cukup suka makan durian..serawa ni pun dia minat..dah abis 2 mangkuk masa aku taip entry kali ni..
3. En. husb pun leh tahan gak, mula2 aku buat dulu , jual mahal..skang ni..satu bungkus roti gardenia pun bleh habiss bila dicicah bersama serawa durian ni..

Sbb tu  la aku kata lazat...Mesti korang tanya resepi kan?? Cara2nya..letak santan, buh durian, gula n sikit garam n sikit daun pandan..taraaa..dah siap..sukatan ikut suka korang..cam besa, aku hentam jer..pro beb..!!

Cara memakannya...bukak mulut...no..no...cara makan ialah, cicah la ngan roti putih or kalau rajin buat roti jala..perrrggghhh...jilat tangan ko...hehehe..

Setakat ni mat iqbal sahaja yg masih belum terpengaruh ngan serawa durian ni..aku bergiat aktif membuatnya pun masa aku tinggal kat kedah ni..ko kontan, makan buah durian jer..or bubur kacang plus durian..Aku ulang tayang sekali lagikk...


SELAMAT MENCUBA... :-)

4 ulasan:

kisahwanida berkata...

serawa tu mcam bubur ke sarid....?

Sari berkata...

tak la bubur sangat..ala2 pengat kot...kuah santan yg pekat...jgn buat manis sngt..

TopsyTurvyMum berkata...

sebagai ucapan terima kasih kat aku...

sila la hantar serawa ni ke melben Sarid oiii!!

Sari berkata...

hihihi..nanti aku sejuk bekukan yek..!!