WELCOME

HOME SWEET HOME

Rabu, 5 Mei 2010

Kisah itik dan rumah itik...

Salam dan morning...

Pagi nak cita kisah yg agak menyayat hati aku..dan agak rasa bersalah...Citernya begini...Beberapa minggu yg lalu, husb balik umah n bagitau..kwn dia nak bg anak itik beberapa ekor untuk dipelihara..setelah berbincang, kami setuju. Saja la nak bagi anak2 sonok..Aku pun bgtau kat husb..kena tempah sangkar/umah itik..Nanti itik dah sampai nak letak mana??..Husb buat donno jer..ok, wait n see..




Beberapa minggu kendian, husb bwk blk makanan itik..bnyak la jugak..ok, nampaknya husb serius ni..katanya itik dah menetas..get ready!!..aku biasa2 jer..memang aku tak minat ngan haiwan..apa2 shj jenisnya..tak kira comey @ tak..suma aku geli...aku remind lagi..'rumah itik bang?'...jawab husb..'alah, letak jer mana2 nanti..kotak @ besin dlm stor tu bnyak..'... Wah..takkan semudah itu aku berfikir sendiri...ok, wait n see lagi..

Jeng..jeng..jeng..itik dah sampai..ada 3 ekor..riuh rendah umah aku..si iqbal melompat2 ngan kakaknya..iqbal yg boleh sebut 'ayah' tu dah boleh tambah satu lagi perkataan..'pap..pap..pap...' (bunyi itik..).. memang kuat pengaruh itik ni... Husb pun sibuk mencari kotak @ besen nak letak itik..aku cam besa..melihat shj sambil lipat kain..


Itulah gambo besen yg digunakan..dishortkan story..aku bising2..pot..pet..pot..pet..cik husb terus start moto, pegi umah member dia..n tempah umah itik..secepat mungkin katanya..ok..


Selang beberapa hari..itik 3 beradik tu dah tiada di rumah besennya..aku balik umah tadi ada lagi..terjengul kepala kuar kot besen tu..pastu aku dengar riuh rendah belakang umah..aku buat donno jer..masa tu ujan..pastu dah takdek..hilang terus...sian dia..

Beberapa hari kendian, umah itik dah siappp...Inilah rupanya...Umah 2 tingkat lagik...dan di tepi tu adalah umah lama itik..kalo itik2 tau umah best mcm ni mesti dia tak lari..Sian mereka...
Aku harap itik2 tu ada org lain yg ambik n bela..husb kata itik biasanya tak pegi jauh..akan pulang kepangkuan smula..melainkan org ambik..tapi aku rasa..kalau besen tu jd umah..mesti itik2 tu tak mau balik..aku pun ada rasa bersalah..Kalaulah aku lebih bertegas tentang umah itik ni..mesti itik tak hilang..Skang tinggallah umah itik yang berharga RM300...huhuhu...kalo bg aku banyak tu..kenyang aku shopping...emm...alahai...!!






















Tiada ulasan: