WELCOME

HOME SWEET HOME

Khamis, 13 Mei 2010

Seeppprise!! ...Ole-ole dari kampung







Salam...
Ape bende la nih..siap bugkus2 ngan kertas.. cUba korang teka..sebelum aku bagi jawapan..
Sebenornya..takdek story nih..pikiaq punya pikiaq..aku taip jer la..
Ntah best ke idak..lantak la ..nasib la saper yang masuk sini..hihihi..

Al-kisahnya..
Adik aku dari pahang, balik ke kedah...nak balik umah mak mertua...(aku la punya keje tu..kenen adik aku ngan org kedah..makcik Sarah bising gak..jauh ko..ala2 Melben nak g Sydney, betul ke TTM?? ).
Pastu, korang paham2 la..makcik Sarah bekalkan barang tuk aku, penuh bonet keta..hihihi..

Mari kita buat senarai bersama...


Pertama : Honeydew, yang dibeli di kuantan..dan dipos ke kedah..



Kedua : Buah kuinin dan mangga epal yang ditanam oleh pakcik Derus (my dad..)


Ketiga : Pisang tanduk..buah sulung..jd sesuai sngat la dikirim kpd anak sulung mereka..


Keempat : Keropok lekor (dlm freezer)...



Kelima : Ikan masin talang..kalau buat gulai ikan masin campur nenas ni..mesti sedap..kalau jadi nanti aku masuk blog yek !!..kalau takdek tu, tak jadi le maknanya..Ini la mendenya yang seprisee tadi tuhh..jawapannya ialah ..ikan masin dibungkus ngan kertas..hihihi..

Banyak jugak la mak aku bagi barang...suma mende ni duk dlm bonet keta 10 jam lamanya..berasappp...!!
Itulah tanda ingatan seorang ibu tuk anak yg jauh di mata..

Sempena ari ibu yang dah berlalu..aku ambik kesempatan ucapkan
Selamat Hari Ibu untuk Bonda Sarah..Semoga sentiasa diberkati hidup dan berada dilingkungan kebahagiaan sepanjang hayat..amin..

Emmm..jap..jap..cam ada jer lagi barang yang aku tak letak nih..



hehehe..Keenam..: Buah salah salak yang ditanam oleh  ayah aku di belakang umah..sedappp..

Terima kasih jugak untuk ayah aku yang rajin menanam buah-buahan di belakang umah..
Kuinin, mangga epal , pisang tanduk dan salak adalah hasil keringat ayah aku..berbudi pada tanah..


Selamat Hari Bapa untuk Abah Derus..Semoga sentiasa sihat..diberkati dan dirahmati NYA..amin..
tak la cepat sngat aku wish kan..hehehe..Sekian...

14 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

terliur aku tgk semua mende tu sarid..yg ada kat sini honeydew tu jer..

sydney-melbourne kalau drive 10 jam..

Sari berkata...

haa..kan sama cam nak g sydney..mak ko dtg nanti mesti bnyak buah tangan kan..!!..
Aku doakan mak jah n pakcik Burn selamat sampai..jumpa anakanda tercinta.. :)

Tanpa Nama berkata...

YA LLAH KAK SEDAPNYA MANGGA EPALLLLLLL

SUKEEEES GT

>.<

Sari berkata...

memang sedappp..kalau kita tak yah tanam..tapi dpt makan..gerenti sedapp..manis jer..:)

Tanpa Nama berkata...

eheheheh sarid..blog ko ckp melayu..aku x berapa pandai..wakakkakakaka

Tanpa Nama berkata...

ko g la tuko nun...tetiba kena g kat borang ulasan....hahahhaha.....klu anak nana baca nih mau dier pening gak....

i love u sarid....aku dh jd follower ko x??

Sari berkata...

huh..tak kuasa aku..!! sat g aku pulak tak paham cakap omputih..!!takdek pun lagi pidot..??

Sari berkata...

pidot..dah ade..tp mana gambo??

TopsyTurvyMum berkata...

Jangan la mak aku bawak barang2 camni sarid...masuk jail nanti dia..naya jerr..

oooo Dot..blog depa ko follow..blog cikgu takmo follow..dasar anak murid derhaka!!

Sari berkata...

blog cikgu lambat sket..tu aku paksa tu nana..mak ko penah g melben dak lagi??

cik ani berkata...

mak aku dh lama x dtg umah aku (yela..aku rajin balik..pekejadahnya dia nak dtg jenguk aku) tapi kalu mak aku datang jimat duit dapur aku. ikan bawak siap2 dr pahang. padahal tempat aku nih pasar malam hari-hari.

Sari berkata...

ko balik tiap minggu ke cik ani?? bestnyerr.. aku, thn ni baru balik sekali..hrp2 raya nanti bleh balik lama skit..

kisahwanida berkata...

kasihnya ibu......

sedapnya salak tu sarid.... feveret tuh

Sari berkata...

hehehe..nak beli mahal gak.. nasib baik ayah aku ada tanam.. jimattt!!