WELCOME

HOME SWEET HOME

Khamis, 12 Ogos 2010

Terkonang semasa dolu..

Salam..

Hari ni dah bape hari pose yek..sat..sat..rabu, khamis, jemaat..ok, hari yang ketiga...
Seronok kan bila tiba Ramdhan ni..

Mula la nak teringat zaman dolu2...

--> Kalau masa sek rendah dulu, darjah 3 baru pose..full..Abah selalu bawak kitaorg naik motor ronda2..nak tunggu waktu berbuka..dapat duit 50 sen sehari puasa....masa tu kira banyak laa.. aku ingat lagi, aku merayu2 nak bukak pose sebab tengok adik2 makan pisang..hihihi..apa lagi, kena jerkah la..
'tengok pisang pun terliurrr ..???'..huhuhu

--> Pastu masuk asrama pulak..TAHAP..paling ingat makan dalam tray...berbuka ok la..buleh la kirim kat kwn2 nak makan murtabak ke..apa ke...Tapi tang sahur tu yg tak tahan..ada aku nak pegi dewan makan subuh2 hari.??.kem salam..aku tarik selimut smula...

--> Pastu matrik..kat ganu..sahur best gak..siap ada org hantar mknan kat banglo kami lagik..ada budu weiii. Aku makan, esoknya..dahaga giler..apa kaitan tekak perit ngan budu, aku pun tak tau...
Slalu gak kitaorg g KT shopping untuk berbuka..sonok kan..naik bas mini warna pink..!!
- teringat kat Don, Tini N Ja..i miss u all

--> Pastu lagik, masa kat ukm, bersahur ngan Sue n Kak Sha..best kan..lauk paling aku suka beli RENDANG AYAM..itulah menunya..berbuka dan bersahur..apa yg sedap sangat aku pun tak tau..kengkadang..tiap2 hari...

--> Maktab , kat Ganu lagi..makan roti cicah ngan serunding..selalu makan ngan Ana....

--> Then, masa keja kat PJ..sahur ngan Kak Nida, Kak Ton dll di Kerinchi...and tak lupa..Pidottt..ada pasar Ramadhan kat bawah flet kami duduk tu..lagi ngancam..siap duit jer youuu....

--> Skang, dah kawin, bukak pose ngan somi ngan anak2..dah nak masuk 6 tahun...best la jugakkk...
Kengkadang masak, kengkadang beli...

Ada lagi tak part yang aku lupa...???

*************************************************************************

Malam tadi , aku masak daging masak kicap..(dah keluar dari topik..hihihi..)..untuk sahur...masak awal, nanti tak dan...

Cik somi tak suka makan kat kedai kan..katanya tak sedap..so, untuk berbuka, kami beli yg ringan2 jer..roti john etc..malam baru masak nasi..

--> Semalam cik somi beli daging mentah. Sebagai isteri yg prihatin, aku pun tanya..
Bang, yu nak makan apa sahur nanti..
pikir punya pikir...Daging masak kicap..
mlm tu, aku pun masak punya masak...suap anak2 makan..tido...

Bangun sahur pagi tadi..dah makan..somi pun berkata2..
'Sseedap la yu masak masak..macam kedai..'

Aii pun tersenyum simpul..malu-malu..
Tiba2, aii teringat..ari tu kata tak nak makan kedai sbb tak sedap..

Adakah aku masak pun tak sedappp...hah..!!! --> tanyaku di dalam hati...
AAhhhh, lantak la..mesti sedap punyer,....kuangkuangkuang....

Letak gambo skit..cilok dari tenet..lupa nak snap..ngantukkk...!!


ADIOS

-Selamat menjalani ibadah puasa kawan2 -

3 ulasan:

MR berkata...

sedap la tu sarid... mcm kedai kata laki ko...hehehehe

aku gak yang masih gagal menggulai!

kisahwanida berkata...

sure sedap tu sarid....!

acctually, dia nak ckp " u masak lagi sedap dari kedai".... tp sbb ngantuk..... ayat pun x complete...hihihi

Aku dah masak ayam ceti nana... sedap!

Sari berkata...

MR
aku pun dah lama tak menggulai...
beli sajaa... :)

intan,
masuk la dalam blog ayam ceti..bila pulak aku nak buat..sedap kannn..??