WELCOME

HOME SWEET HOME

Rabu, 25 Ogos 2010

Kueh dan mueh

Salam..

 Lama pulak rasanya tidak menghapdet.

Nak masuk citer masak-masak, aku jarang masak. Masak nasi putih, takkan nak citer gak kot.

Nak masuk citer jalan2, tak pi mana2 pun. Kopak dah. tunggu hari gaji jer.

Nak masuk citer apa lagi...membebel ngan anak2?..depa dah baik sikit di bulan Ramadhan ni..hehehe

So, aku pun masuk lah citer beli-beli..okeh tak??


Aku tak bleh tahan la, korang dok sembang pasai kueh2 nih..

Ada citer tepung pelita la...citer cik lopez laa..
Petang tu jugak, aku pi buat kueh tunjuk2 kat PaRam..
Sehengget 4 ketui....sodapppp..
Kalo aku buat sendirik..belum tentu....:(



Ni pulak cik somi beli petang tadik..
Katanya..
'Ni kueh yang ayang anja engkau you suka tu kan??..tu abg beli tu..'

ohh..terharunya aku..
Kueh apa ni bang?..tanya aku yg lurus bin bendul nih..
memang aku buta skit bab2 kueh ni..
'Ntah..' jawab cik somi..

'Abang..(dengan nada lembut)..ada satu jenis kueh tu kan..
sejibik macam ni..tapi ada air gula warna hitam
Namanya ialah LOMPAT TIKAM..
Sedappp..nanti kalo jumpa, beli yek..'
Okeh...reply cik somi..

Dah azan, dah telan makanan lain..
tiba turn kueh misteri ni pulak...
-
-
-

Huh..pahittt..tawaq...


huhuhu...bang oiii...
Ni la bendanya..LOMPAT TIKAm..
Air gulanya mana...
Org tu tak jual ker???


'Abg nampak tadi, tapi mana nak tau...!!!'

Huhuhu..elok la ..
Dua2 buta seni....
huhuhu..

Sat lagi aku nak kena kacau air gula la jawabnye....

p/s : Hehehe..lompat si katak lompat....



5 ulasan:

kisahwanida berkata...

kelakar gak en somi ko sarid.... tersenyum-senyum sorang aku baca....

TopsyTurvyMum berkata...

hahaha...
sama cam laki aku la..hari tu aku suh dia beli kucai..taktau rupa camne..
aku kata cam rumput..sayur tu je rupa cam rumput kat kedai tu haha

MR berkata...

kuih yg ala2 lompat tikam tu, rasanya mcm kuih jongkong yg mak aku selalu buat time posa...

Sari berkata...

intan..
tu la..sama2 tak tau hehehe..

nana..
ko takpe jugak..laki ko je yg tak kenal...aku ni ha..dua2 pun sama ..2 x 5..

MR..
ko balik kg tak raya nih???..hehehe
aku balik 2 minggu tau..ko suka tak kuih jongkong tu???

Tanpa Nama berkata...

hehehehe...

mmg la sarid..kelakar jgk laki ko rupa2nya..
wei kat tmpt ko kuih 4 RM1 lagik ker??ish....murah lagik eh...