WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 13 Ogos 2010

Cuci mata, cuci poket sama..

Salam Sabtu..

Kelmarin kami sekeluarga pi jalan2 kat alor setaq..
Tujuan utama, melawat orang sakit.
Tujuan kedua, melawat orang menjual kuih kat stadium. Tapi hujan renyai2..belasah jugak lah...

Dah siap melawat pesakit, pegi pulak ke aktiviti kedua..ni memang syiokkk...

Ramai giler orang, banyak giler gerai..rambang mata aku...nak snap gambo pun takdan..
Mana tangan nak pegang kuih, nak pegang payung, nak pegang anak lagik..!!

Ada la gambo sikit2...meh la kita nengok bersama2 wehh..

Ini hero2 pujaan...


Hero kecik memegang karipap sardin..tinggal seketul aje..seketul dah berterabur atas jalan
Harga rm1 , 3 ketul..aku beli sehengget jer..bukan kedekut..standby nak beli yang lain sama..
Nanti takut bos bising kalo beli banyak2, tak habis....lagi haruuu...



Ramai gilos orang....


Dan lagiii....




Makanan yang sempat aku rembattt....


-
-
-
-

Kuih Akok...kurang cedap bcoz..rupa sama ngan kuih akok, tapi rasa cam kuih bakar
ohh...aku keciwaaa....


Nasi dagang..yang ni sedappp..
Kalo korang nak tau, dah 3 ari pose, 2 hari berturut2 aku makan nasi dagang
Nak buat sendirik, tak sampai seru lagik..
tu, ada jek tangan nak interprem.....


Tu pulak, nasi kerabu...

Yang lain2, aku tak sempat nak snap, terkejar2 dah..lagi 2 minit nak azan berbuka..

- murtabak berkuah
- karipap sardin n tart mini dah habis otw
- jus oren / jus apple

= Kesimpulan ...semua masakan Pantai Timur...aku paling nak makan sata n otak2..tak jumpa yuu



Ni pulak menu aku untuk bersahur....

IKAN TENGGIRI MASAK ASAM...








Kasik dekat sikit..berasapppp lagik..atas dapur

Ni pun sama ngan nasi dagang..dah 4 hari sahur, 2 hari makan lauk ni..permintaan yang amat tinggi dari kastemer..huhuhu..sodapp

Korang terai laa..

1. Goreng dulu ikan, ikut suka korang ikan ape - aku suka ikan isi
2. Angkat ikan
3. Tumis bawang putih / halia/bawang - hiris
4. Masukkan halba campur - goreng sampai naik bau
5. Masukkan cuka dalam beberapa sudu
6. Masukkan air assam sikit
7. Masukkan lada kecik - potong2..
8. Garam ngan gula sesedap rasa

Siappp...senang kan..
Aku memang masak yang senang2 jer

Selamat mencuba dan selamat berpuasa dan selamat berbuka..hehehe..

BABAI...muahhhh...!!

6 ulasan:

MR berkata...

masak asam tu... kalau balik parit buntaq umah mak aku... memang kompom aku order sokmo! mak aku punya masak asam tak pakai cuka, sedap jugak. nanti aku nk try masak gak, tengok laki aku suka ke dak. hehehe...

p/s : mood masak bulan posa aku tak mari lagi sebab aku blom start posa. tunggu bendera turun baru semangat balik.hehehe

Sari berkata...

hohoho..ko tak start pose lagik yekkk...

aku dok utara ni baru tau nak masak asam..nanti balik kontan, aku nak masak tuk family aku pulak..hehehe...

Sari berkata...

hohoho..ko tak start pose lagik yekkk...

aku dok utara ni baru tau nak masak asam..nanti balik kontan, aku nak masak tuk family aku pulak..hehehe...

kisahwanida berkata...

mmg sedap masak assam tu sarid. tp kalau aku masakaku tak letak cuka & halba campur tu.....

weh, aku dah letaklah ayam ceti ttm tu......

geraugebang berkata...

sedap gak ek masak tenggiri asam...boleh buat sahur

Sari berkata...

intan,
ohh..ko slalu masak yea intan...
sedap kan

gerau,
cubalah untuk sahur..husb suka sangat lauk ni.. :)