WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 18 Jun 2010

RATU PENAWAR..

Salam..

Heheh..idea tadak..tapi nak taip jugak ..Amacam..ok tak..??

Korang ingat dak masa aku g Langkawi tu..ada satu gambar yang byk akar2 kayu..Ni aku ulang tayang lagik...untuk mengembalikan daya ingatan sorang2...


Korang nampak tak yang macam akar kayu tu..sebenarnya ia adalah Ratu Penawar..

Al-kisahnya begini..masa tu kat Makam Mahsuri. Aku takmo masuk dah..pasal aku dah penah masuk. Aku ni alergik sikit bab2 sejarah ni..cukup tak minat. Masa aku masuk dulu, letih aku nengok bahan2 bersejarah ngan gambo2 sumer tu..tak paham pasal apa semua itu ditayangkan..memang buta sejarah..tu pasal tak dapat A zaman belajor dulu..

Pastu, aku pun melilau ngan anak2 kat gerai2 yg ada kat situ. Ada satu kedai tu, tiba2 aku nampak en. husb di dalamnya. Tadi tunggu dlm keta..Nak spotcek aku kot..heheh..dia slalu buat spotcek..manalah tau aku beli benda2 yang tak berpekdah..!! oKeh..sambung mencari. Aku nak beli baju2 tuk anak2..si kakak dah bising pasal apa baju dia sikit, beli baju adik banyak..jadi nak bagi sama banyak la nih..!!

Dalam sibuk2 tu, en.husb dok kat gerai makcik sorang ni memberi penerangan. pastu dok lambat2 kat aiii..
Apehal lak ni..tanya aku di dalam hati..Aku g dekat..Kata makcik tu..
'Adik guna ubat ni sesuai sangat tuk kurus..makcik dulu gemuk gak, minum ni dah turun banyak. Dulu makcik 70kg lebih..skang ni tinggal 64kg jer..'  Makcik bagi hg special punya..6 bungkus hanya RM10..sebungkus RM2..

Hah, ambik ko sarid..hadiah hari jadi..!!

Aku buat donno jer..Ikut abang la...(dalam hati, abang bayor kan..buat la apa2 yang patut..)
Dalam kepala aku, tak habis round kedai ni..nanti termiss plak apa2 yg best..

oKEH la..en. husb masih melayan makcik tu dan akhirnya dia beli lah segala ubat dalam plastik tu..termasuk brg2 yang makcik tu bagi free..banyak gak la..krim kambing..(bukan satay kambing kay.!!), bam dan minyak panas..Best oo, dapat free gift..

Esoknya pulak, pegi Beras Terbakar..borong lagi..kain pelikat, baju budak2 dan topi mak ngan bapak budak..Baru la rasa mcm omputeh skit pakai topi kan..heheh..org pun tak pandang pelik..
aku bagi nengok satu gambo..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


HAHAHA..OKEH dak??? especially yg pakai spek itam tuh..leh jd model dak??
Muka aku seposen skit la..letih..si kakak tu lagi la..satu sen..buat perangai..!! Ni masa naik keta kabel..

Ok, sambung citer..kat Beras Terbakar tu..aku nampak lagi akar kayu tadi..tulisnya..BUNGA MUKMIN..
RATU PENAWAR..aku mula konpius..Amende ni, pasal apa aku tak tau kewujudannya..

Balik jer umah..aku search google...ohhh, banyak khasiatnyer yek..Ni aku senaraikan..:
JANGAN BERMURAM LAGI
BUNGA RATU PARI SEDIA MENOLONG
LELAKI DAN PEREMPUAN..(iklan kat cover)

1. Jaminan 100% untuk anda yang mengalami darah tinggi
2. Kencing manis
3. Lengoh2 dan bisa dalam badan
4. Selalu sakit kepala
5. Melancarkan air kencing
6. Migrain
7. Karang batu
8. penat/lelah
9. Sakit pinggang
10. Wanita bersalin
11. Menguatkan tenaga batin dan mengembalikan malam pengantin bersama pasangan anda..

jap..ada satu lagi khasiat ..Menguruskan badan 80%..
aku pun tak paham..80% tuk apa..peratus kejayaan kot..Sebab tu makcik tu promot tadi buleh kurus...

Haa...macam2 kan khasiatnyer..online mahal tau..kat 10 hengget sebungkus. minum dia sekuntum jer sehari.
Ni gambo dari jarak dekat..

BUNGA RATU PARI..

Nanti aku try minum..kalau aku boleh kurus cam Poziah Latip atau Era Pazira..aku bagitau korang..
ngeh ngeh ngeh...

7 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

Ehh...kecik ati aku kata kurus cam pojiah latip ngan era pajirot tuu...aku lupa sebut?? neghngehngeh!

aku suka air akar kayu..rebus, minum masa dlm pantanggg..fuhhh..nikmattt!!

Sari berkata...

ohh..ada jugak org juga minum air akar kayu yekk.aku dengar pun dah seram..patut ler menten..hihihi..

Tanpa Nama berkata...

sarid...ko kenapa x tanya..ada obat nak kawen x??wakakakka

klu ada satu kedai tuh aku borong...xpun dgn kedai2 sebelah2 die aku sauk sekali...

hmm....ko x igt kawan la tuh...

kecik ati...

diva majukkkkkkkkkkkkkkkkk!!!

kisahwanida berkata...

Sarid,
kalu dah kurus tu ko MUSTI BG TAU KAT AKU. kat 2 org tu lmbt2 pun takper. depa dah selim-melim....

dOt, bukan sarid tak nak tanya tapi takot en model topi koboi tu pk apa laks...... hahaha

Sari berkata...

hehehe..intan..mekasih sudi jawabkan tuk aku..aku bukan ape..cik diva ni sensitip dan manja orangnya..huahahaha..salah jawab kang kecik ati diva a.k.a artis nih..!!
kalo aku kurus intan..turun dlm 5 kg ok la..aku bagitau secepat mungkin..!!

cik ani berkata...

jgn lupa kasik tau aku skali. siap aku nak tempah skalik...suami aku dh bising aku makin gumuk. kecik ati aku. umah besau mau keta besau mau. bini besau komplen. tibang kilo mahal tau..
aku x pernah lagik minum air akar kayu hatta dlm pantang pun.

Sari berkata...

sabo jer la ani..aku pun sama..tapi kalau nak kurus pun, untuk diri sendiri..bukan untuk sapa2..lebih afdal..hihihi..nanti akuba gitau..