WELCOME

HOME SWEET HOME

Rabu, 9 Jun 2010

Ada durian..adalah petai..



Salam dan selamat pagi semua..

Hari ni aku awal skit nak meng'update', pasal sat lagi aku nak keluar. Anak2 tinggal kat pengasuh sebelah sat. Nak g settle apa2 yang patut sebelum bercuti..yeehaaa..!!

Story ari ni pasal masak n makan. Semalam en. husb tipon, tanya nak masak sambal tumis petai dak...huhuhu..malasnya aku...Aku kata esoklah..Dia nak2 jugak makan mlm ni..ok la..ikut suka...Aku rasa baru 2 @ 3 lepas aku masak seperiuk..emm..biasanya, kalau musim buah ni, adalah petai betul dak..??
Yang aku perasan, kalau ada durian, mesti ada petai..

Aku pun mula mengorder barang2 yang diperlukan..bawang..santan..halia..daun kunyit...tu jer..yang lain dah ada kat umah...Dalam hati masih lagi berharap en. husb kata..'okey laa..masak esok..;..tapi hampa...:-(


Ni la barang-barang yang diorder tadi..


Persiapan..


Mesti korang kata aku ni malas masak kan..betul la jugak skit2..Bukan apa..malam2 buta masak yang bersantan..tak elok..pasal sat lagi aku yang makan..pastu tidur..Takke jadi tembun kalau dah diamalkan...
Lagipun, siang tadi kitaorang g makan kenduri..ingat mlm ni aku nak restkan perut ni...Tak jadi jugak..



Santan Cap Rasa Enak..!!..Tak sedap..siap koo...aku tak beli dah cap nih..!!
Santan segera lah..dah mlm2 buta, kedai tutup dah dik oiii...!!

Masak punya masak..kat pukul 10 mlm siap...Maka bersilatlah kami anak beranak makan..
Sebelum ceduk masuk pinggan...nanti sat...Ambik gambo dulu..heheh...



Nak tau sedap ke tak sedap..en. husb baru jer abis breakfast dengan makan nasik lagi sekali pagi ini...sebelum berangkat ke tempat kerja..hehehe..sedap laa kot noo..!!! :p



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehehe.....sedap la nampak nyer tuh......awat cm x berapa nak confident cheq Oooiiiiiiiiiiiii....

Hmmm kaler yg menarik.....quantity yg banyak.....

wahhh..bgs..bgs..bgs.....aku xpandai masak saridddd....hehehhehehhe

kisahwanida berkata...

sarid...... menyelerakan. kalau en suami aku ada sambal petai alamaknaya masak nasi kena lebih la. dulu sblm kawen pun dia tak makan petai sarid. 2-3 kali cuba kapla pening tapi la ni..... jadi antu petai ko.....

TopsyTurvyMum berkata...

selera aku tengokkk!!


org kedua aku tgk buat sambal petai hari ni...

Tanpa Nama berkata...

tq

Sari berkata...

pidot, memang tak konfiden..buat sebelum ni kureng skit..

intan, memang kan..mula2 tak suka..skang depa lebih dari kita lak..

nana, musim kot..tu yang bnyak entry yang sama..hihihi...

cik ani berkata...

sedap weih..last week baru aku makan kat umah mak aku. giler aku borong petai kat pekan sari jengka dua. murah giler.

Sari berkata...

sedap kan..nanti nak buat lagi la...