WELCOME

HOME SWEET HOME

Khamis, 19 Mei 2011

Menu Berprotein Tinggi

Salam..

Aku pun tak paham..pasai apa bulan ni aku rajin nak mengapdet entry dlm blog. Apa2 pun, hari ni entry masih lagi berkisar tentang masak memasak. Sila jangan kagum lagi. Masakan hari ni bukanlah yang meletop-letop seperti masakan orang lain. Korang kena tahu level kerajinan aku dulu yer..Tidaklah setinggi mana sehingga menyebabkan meleleh air liur korang semua.

Memandangkan beberapa minggu lepas, ada kuar tibi pasai harga ikan yang murah teramat di negeri Jelapang Padi ini..(harga beras tetap mahal walaupun pengeluar padi....sama harga cam yang korang beli..!!) aku pun mengambil inisiatif ini dengan memasak menu yang jarang2 muncul di rumah ini. Kalo korang tengok tibi..harga ikan yang asyik bermuram durja ini aka  ikan termenung atau nama saintifiknya ikan kembong..adalah sekitar RM1.00 hingga RM2.00 sekilo. Ada nelayan yang cukup susah hati kerna ikan bermuram durja ini ada ketika mencecah RM0.30 sekilo..Ada percaya???..Ini kenyataan. Sila Percaya..!!

Menu yang menggunakan ikan sebagai bahan asas ini turut popular dalam umah ini sehingga menerima permintaan yang amat tinggi. Sib baik jugak warga umah ni mintak menu yang mudah2 ye dakk???
Jeng-jeng-jeng..Menu ini bertajuk.....'IKAN CELUP TEPUNG'...kihkihkih...sedap youuu...!!

Mari kita sama-sama saksikannya....TARAAAA.....


Ikan celup tepung digandingkan bersama teh tarik..nampak agak janggal..
Namun, permintaan cik somi jangan di bangkang...


Ikan berposing dari jarak dekat...
perlu berdiri sama tinggi dan duduk sama meja dengan sos cili....

Sekian la sudaa..menu berprotein tinggi hari ni..
Kalau nak bekalan protein yang lebih lagi...sila gunakan tepung berprotein tinggi...!!
sELAMAT mENCUBA...


SEKIAN, WASSALAM...

2 ulasan:

Leny I. berkata...

bestnyerla rege ikan murah2 ;)...buatla laksa/laksam pulak...post kat aku eh...hihih!

Sari berkata...

leen..
sbb murah la kan..aku pun beli jer laksa/laksam yg dah siappp...hihihi..