WELCOME

HOME SWEET HOME

Isnin, 16 Mei 2011

Asam Tumis Tenggiri Sempoi

Salam..

Janggal plak rasa bila tajuk entry adalah nama masakan. Bukan apa, lama bebenor aku tak masak masakan yang vogeh2..takat masak nasi goreng, ayam masak kicap, ikan masak sambal..tu je la menu ulangan tiap2 minggu..Sampai ada peminat setia kat umah ni komplen...

'Ibu ni asyik masak nasi goreng jer..masak la yang lain...'..kakak bersuara..
'Lauk tak dak..ayah tak beli...'..aku jawab ikut sedap mulut..
'Abih tu, ada ayam dalam nasi goreng tu ape???',..aisehh..terkena plak aku..
'Bawang takdak..sok baru nak beli..."..aku jawab lagi..

Malehh tau...nak masak yang renyah2 ni..Slalu nak makan sedap2..tunggu hujung minggu, baru mood masak aku datang..
Memandangkan hari ni cuti umum, aku gagah jugak masak sikit2...
Ni laa lauk aku yang sempoi...aku ngan adik iqbal dah makan siap2..si kakak belum lagik..pasai dia baru jer makan nasi lemak bekpes tadik..(nasik lemak beli tau, bukan buat sendirik..!!)



Ni la rupanya, asam tumis tenggiri sempoi..bahan2 asas jer yang ada..aksesori lain takdak..
Cukuplah takat aku nak makan anak beranak...bukan senang nak tunggu aku masak yang vogeh2..

Vogehkah ini???

Tiada ulasan: