WELCOME

HOME SWEET HOME

Khamis, 9 Disember 2010

My First Trial....failed..!!!

Salam..

Last few weeks..aku ada la beli tepung premix kek cokelat ni....
Menengok ke gambornyaa..begitu lazatttt sekali..
Teruja aku nak buat eksperimen...Mudah la lepas ni..apa2 pun beli premix ajer..tak yah susah2..

Semalam kakak bising2 nak makan kek cokelat..
So, aku pun cuba buat pagi nih...
Lepas brekpess..aku pun terhegeh2 sorang2 kat dapur...
Mengeluarkan segala mak nenek alat radas yang ada...

Sebenornya..aku tak penah lagik guna sebarang premix sebelom ni..
Ni ler first time...
Yang aku tau..kek turun temurun nan sebijik ini ajer.....kelik SINI

oKEH ...Mula operasi..
Baca arahan betul2.....Tengok belakang kotakkk


-
-
-
-
-
-
-

Cantik kan..si chef tu dengan bangganya...mempersembahkan hasil nukilan masakan...

Tunggu
punya
tunggu....

Anak2 aku dah melompat2 dah..
Kek dah masak..
Keluarkan...
Sejukkan..
Toppingkan...(memandai buat sendirik topping...supaya nampak cantik konon...)


HASILNYA.....Tara.....

-
-
-
-
-
-
-
-
-



Ada sedikit kekurengan di situ....

Rasa kureng...
Rupa kureng...


Konpem...this is my first and last...!!!

Kesimpulan :

1. Aku adalah seorang yang berani mencuba.
2. Aku juga seorang yang cepat mengambil iktibar a.k.a berputus asa...emmmm...alahai..!!!

TAK SUKA TAU BILA MASAK TAK JADIK NIH...!!!

7 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

ko nak resepi kek cekelat paling senang??
masuk sekali semua bahan..sekali jalan ko pukul pakai mixer pastu masakk..rasa pun sedaappp!!

aku dulu selalu buat yg tuuu..

Sari berkata...

nanti sedikit masa lagi baru aku cuba..

nak mengubati kekecewaan dulu...hihihi..

kisahwanida berkata...

try lagi la beb..... pasni konpem jadik......

lizz berkata...

salam adik telah memenangi contest akak yer.. sila emailkan gambar2 kalau blh yg bersaiz bsr untuk utk touch-up email: mummycutes@yahoo.com

Sari berkata...

alhamdulillah..tqvm kak..hihihi...sonoknyerrr..!!!

MR berkata...

len kali sila menuntut ilmu dengan ratu premix dulu yerrr... ekekekek

Sari berkata...

tu la..aku pun rasa begitu..
nengok ko buat premix..mcm mudah la sangat2..
kena menuntut jugak aku rupanyer..
hihihi..