WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 11 Februari 2011

Mission Possible

Salam

Lama tak nampak kan..sibuk memanjang..
Kali ni kita nak share citer skit..

Beberapa minggu lepas kan..kita pergi kedai buku yang terkemuka kat Gurun ni...
Carik buku tuk anak2...Beli la buku tuk kakak..Citer Cinderella...bagus gak buku ni..

Tetiba nampak satu buku yg agak bagus untuk diri sendiri...hihihi..
Nengok rega..boleh tahan....nak beli sendirri..aku tak sampai hati...
Hah..!!! Idea sudah datanggg...!!
Aku mintak hadiah ngan cik somi baguih gak nih..!!! hehehehe....

Malam tu...aku menyuarakan hasrat kat cik somi..
Apa dia cakapppp????
'Buku Resepi...???..  U bukan slalu masak pun..!!!..'..
Hambik kooo....Bedebekkk kat muka sebijik....
Aku cepat2 carik idea untuk mendefend kan diri sendiri..

Tetiba..cik somi sambung ayat lagi...
'Bolehlah...U kalo masak jarang2 pun..ok jugakk...(sedap la tu..)..'
Horeyyyy...Tak yah kuar duit sendiri.....kihkihkih...

Tapi itu story beberapa minggu lepas...
Aku tunggu punya tunggu..mana hadiah nih..!!!
Aku pun hantor ler mesej...
Nak cakap depan2 kang..tak pasai2 kena jerkah..i tak sanggup u...

Jangan lupa hadiah besday. Buku Resepi..
Mesej yang ringkas lagi padat... :-))

Haaa...petang tu jugak kami berjumpa2an di pasaraya yg terkemuka di Gurun..hihihi..
Cik somi aii yang sangat romantik pun hulur duit...
'Nahhh..ambikk..p beli buku resepi....'..sambil menghulur sekeping not...

Huih...bukan kata nak balut hadiah cantik2ker..buh reben ker...aku membebel dlm hati..

Bang..duit lebih aii ambik tauuu...!!!..hihihi..
ngan harapan buku tu ada ler diskaun banyak sikit...murah rezeki..

Apa2 jer lah bang..janji aku dapat buku free...bukan senang tau aku nak beli buku resepi...
kalo majalah banyak..
paling2 aku terliur nengok gambau makanan pun..aku pegi buat meggi...bapok ler pemalasnyer...

Inilah hadiah besday aku tahun ini...Taraaa...


Sila abaikan habuk2 atas lemari
kalo cik somi bising2..aku jawab..'Bang..aii kan pakai spekk..tak nampak habuk kecik2 ni..'..
Cik somi kata..'Haa..jawab..jgn tak jawabbbb...!!.."..

Hihihi..Buku ini ialah hasil nukilan Chef Terkenal..Chef Liza...
Slalu kita jumpa dalam blog2 masakan..
Harga sangat berpatutan..
1 Hari 1 Resepi..
Ada 365 resepi tauuu..!!
Gambar2 yg sangat cantik..
(Tetiba aku promosi lebih2..??..)
Memang sesuaii kalo korang nak beli..
Kalo nak bagi hadiah pun cukup sesuweiii..tapi nak bagi aku..beli hadiah lainnn..
Ni aku dah adee....~!!!


Resepi paling aku nak teraiiii....



Sebabb..... sangat mudahhh...
Rebus..Lenyek..Gaul Tepunggg...Buh gula...Siapppp..

Aku rasa..beli lagi mudah kannn..4 ketuiii...Seringgit jer...:)

Ok..
Misi no 1 dah berjaya...
Aku ada lagi satu misi..
Aku dah lantik sorang PA tak bertauliah untuk menjalankan misi ini..
siap ngan gadget lagi...
Si kakak yg baik hati...sanggup menolong si ibu di kala susah dan senang...

'Kakak..cakap ngan ayah kan..besday ibu..ibu takmo kek tauuu..!!!
'IBU NAK MAKAN MEKDONELD!!..'

Besday ibu kan..bila jam ni tunjuk nombor PATBLASSS...
hAHAHA...
hARAP2 bERjaYa...
Aminnnn....

p/s : Kat Gurun takde MekDi tau..
       Kalo ada..aku tak payah ber misi bagai..aku pegi terus ngap ajer..... Sekiannn...Wassalam..

Gadget yang dibekalkan kepada my PA....huhuhu...


4 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

motif tetiba nak 1 hari 1 resepi???
bagus la dek nonn cenggituuu..

baru aku ingat ko kan valentine's girl.
Aku kena buat kek hari tu..b'day collegue laki aku huhuhu

Sari berkata...

ntah..takdak motif ape pun..sajer nak beli buku tapi maleh bayar,,

aku order jer kek nong..kuaser nak buattt...

Leny I. berkata...

baru tingat besday kita bulan sama ye...hehe...ku dah maleh nak ingat besday sendiri

Sari berkata...

leena..
hari besday ko kan..happy besday dear...
aku pun tak kesah ngat..anak2 yg tak sabar..hihihi