WELCOME

HOME SWEET HOME

Jumaat, 19 November 2010

Aku Stressss....!!!!

Salam..

Nak share kat sini yek...Kalo rajin nak baca..sila teruskan pembacaan anda...

Babak 1

Sedang aku syok buat facial muka dalam toilet..si kecik iqbal ni ketuk pintu...
'Nak acik...nak acik..'...
'Ohhh..lapau rupanya anak aku ini..ok..ok, ibu masak nasi'...

Aku pun terkocoh-kocoh kuar dari toilet...
Mula operasi
Masak nasi...masak lauk..

Sambil2 tu bagi mandi 2 org budak busuk ini...

Dah siapppp...
Budak dah mandi, nasi dan lauk dah siap masakkkk..

Now, iqbal mula buat perangai..
Meraung satu rumah, satu taman boleh dengar..nak-nak time cuti ni..suasana sunyi sikit..lagi kuat dia menangis...PUNCA....nak mandi lagi....

Aku buat donno....suap nasi kat kakak..dia menangis lagi..makin kuat...
Aku menyabarkan diri sendiri...nanti aku naik haji angin..lagi teruk mamat ni...
Aku buat donno lagik..lagi kuat..

So, aku buat keputusan..
'Hah..nak sangat mandi..pegi mandi..!!!'
..sambil aku bukak pintu toilet...

Aku terus menyuapkan kakak dan tidak ketinggalan juga diri sendiri..makanan yg aku dah masak tadi..

Tak sampai 2 minit..mamat ni dah kuar..
'Dah siap????..'
Dia angguk kepala..
Huh..melalak lagi lama dari mandi.....takdek kawan la tu...

Babak 2

'Nak acik...'
Aku pun suap nasi
Dan 2 suap..dia mula lagik..
nak suap sendiri
Angin aku dah mula naik ke darjah yang lebih tinggi....
Nasi tumpah...
Grrrrr
Aku ambik penyapu...sapu nasi yg tumpah
'Nak apu..nak apu....'..
Ada hati nak tolong aku menyapu pulakkkk....

Aku buat susu sebotol
Dia meraung lagik...
Dengan volume yang sangat kuattttt...

Aku masukkan dalam boyan..
tak sampai 5 minit....


Korang tengok....sakitnya hati aku...
Saja nak menduga ketabahan ibu mereka yang sangat baik hati ini....
Betapa kuat dia menangis dan meraung....dalam beberapa saat saje dah lena... semudah itu sahaja...

Anak2 aku ni...pantang lambat sikit...lapar @ mengantuk..
BEGINI LAH JADIKNYA...
HARU SUNGGUH AKU....huhuhu...

3 ulasan:

MR berkata...

Sarid, bab kuat melalak tu memang sama mcm asyraf si putera mahkota aku ni. lagi haru, asek nak berkepittttt manjang. aku pon naik haji semedang! kekekek

Sari berkata...

tu la makcik rehan..kengkadang tu malu gak aku ngan org keliling..macam mak ngan anak2 tarzan la pulakkk...hihihi

kisahwanida berkata...

Besalah tu sarid. Masa nak membesarkan anak tu memang camtu la... aku ni lagilah. bukan takat yg kecik jer yg besar pun sama. Suka sangat mak diaorg ni naik haji...