WELCOME

HOME SWEET HOME

Isnin, 7 Jun 2010

Mr. Hubby...dulu dan sekarang..


Salam..
Hai kawan2..lama aku tak berceloteh...kesuntukan masa dan juga idea...tak tau nak story aper..!!
Pagi2 tadi, ntah camner husb boleh bukak topik ni..tajuknya 'dulu dan sekarang' ...
Masa tu aku tengah breakfast. Sambil2 sembang katanya...

Husb : Dulu abang tak suka minum ais...sekarang ni selamber jer minum..
Aku  :  (diam jer...)
Husb : Dulu abang tak makan daging..abang suka minum soya plus cincau..Skang ni tak tau pasal apa..dok terikut pulak..suka soya original..tak suka soya plus cincau lagi..Ini suma ikut ida la ni..
Aku  : Aikkk..(aku pulak yang dipersalahkan..-dlm hati....tapi aku senyum jer..)

Tapi memang aku perasan pun, kami berdua memang banyak persamaan. Dah jodoh gamaknya..Apa yang aku suka, dia pun suka..Satu jer yang husb tak suka, tapi aku paling suka..SHOPPING..katanya membazir..tapi asal aku bersiap nak g shopping, kawan order macam2..katanya, nanti aku tak tau nak beli apa..ada ka patut..!!!

Masa mula kawen, kwn2 kata muka aku semacam..cam adik beradik lak..aku tak perasan pun..
Mula2 hidup bersama lu, memang banyak cabaran..sapa2 yg tak tahan, memang payah..lepas 5 tahun pertama, aku rasa dah ok banyak..aku lebih tenang..dan kadang2 buat donno jer..!! Ada ka patut, mula2 kenal dulu, husb kata aku buat guna2 kat dia..eii...tak sesuaiii..!!! Dah syok gila2 kat aku, kira ok la kan..!!

Tapi, kira2 balik, ada beberapa persamaan yg ketara dan banyak gak yang dulu tak suka, skang paling suka.. Antaranya..:

1. Kami berdua tak suka makan ikan yang berkuah..kalau buat ikan kuah..Makan kuah jer...

2. Pantang tengok rumah berserabut, kengkadang husb yang bebel lebih dari aku lagi..

3. Dulu paling tak suka makan durian ngan petai, skang ni memang hero..!..cayalah..

4. Dulu tak minum cincau sangat, kalau minum pun suka yg letak cincau..skang ni hari2 beli soya original..

5. Dulu tak makan tempoyak..skang ni..mantapp..!!

Banyak lagi la yang dulu dan sekarang..malas nak pikir dah....Aku pun terfikir..memang hidup suami isteri macam ni ker,,?? atau kebetulan aje..??? Cuba korang jawap skit..!!



Ni gambo aku snap w/o flash..hihihi..tu yang nampok kelabu semacam jer..Gambo lain tinggal kat kuantan, mak aku tak bagi bawak balik sini..hehehe..
Untuk tatapan followers aku yang beberapa kerat ni..ok guys...babai..!!

6 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

lumrah manusia sarid..boleh berubah2:)

mmg 5 tahun pertama byk cabaran nak mengenali hati budi dan perangai masing2..

Aku doakan semoga terus kekal..InshaAllah!

ewahhh..gambo kawin nampak jambul hihihi!

Sari berkata...

hehehe...tq nana...biasalah, gambo dolu2..:p

Tanpa Nama berkata...

uwwwaaaaaaaaaaaaa...nak kawen jgkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

ekekekkek...sarid aku igt gmbo ko ni wpun aku x g kawen ko........sweet sangat anak makcik saraaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Sari berkata...

akan sampai masanya dot..insyaallah..aku yakin akan lebih marvellous lagik..ko jgn risau..!! by the way..tq..;)

kisahwanida berkata...

Saridddddddddddddd
adat hidop berumah tangga camtulah. masa bercinta lain masa dah kawen baru nampak true color. apa pun itu lah haluan yg kita dah pilih. Semoga terus happy dan terus bykkan persamaan tu.....

lagi byk yg sama lg best woooo....

dOt; sabar ek..... sikit masa lg sampailah... amin

Sari berkata...

ya lah intan..teruk gak nak bagi cukup 5 tahun ni..nak kenal hati budi..skang dah ok laa skit..dah paham..:)

Aku pun tak sabar nak tengok pidot naik pelamin...nak beli hadiah besooorrr gituu..!!