WELCOME

HOME SWEET HOME

Ahad, 16 Mei 2010

Teacher's Day Celebration


Salam semua..
Hari ni 16 Mei setiap tahun ialah Hari Guru.. Semua orang mempunyai guru kan..
Korang percaya tak kalau aku kata.. aku memang ditakdirkan untuk menjadi guru..hihihi..perasan kan..

Beberapa tahun yang lepas..dlm 10 tahun kot, pas aku grad ukm.. aku pun cari kerja..
Aku dapat rasakan suatu hari nanti, mesti aku akan jadi cikgu..
So, aku bulatkan tekad, aku mesti buat pekerjaan lain sebelum aku bergelar guru...why..???
Supaya aku takkan menyesal memilih bidang ini, dan supaya aku ada pengalaman dalam bidang yang lain..
tu saje..

Kerja2 yang pernah aku buat :
  1. Patient Assistant kat spital - PPUM kat PJ, keja biasa2 jer..bagi makan kat pesakit
  2. Cashier kat TFC, juga di PPUM ..kalau korang biasa g sana, korang tau la..
  3. HACCP COORDINATOR ngan sebuah syarikat swasta yg kendalikan servis berkaitan food catering
  4. Pembantu Tadbir - di Hal Ehwal Korporat juga PPUM
pASTU, sambil2 keje, aku apply KPLI..selepas 2 tahun, aku berjaya.. tu pun dah berpuluh2 interview aku g

Now, here i am.. jadi cikgu..menyesal tu tidak lah..kan aku dah cakap, mcm tau2 jer akan jd cikgu..
hari ini aku menyambut hari guru untuk kali ke..emmm jap aku kira..7 tahun..
Sonok gak bila jadi cikgu nih...

Paling best bila anak murid kata... :
  1. Cikgu, tahun depan ajar kami yek..
  2. Cikgu, kami paham laa cikgu ajar..cikgu best arr..
  3. Cikgu, jgn tukar ngan cikgu lain tau...kami nak cikgu gak..
Time2 camni memang kembang tak kira laa..Satu peristiwa yg aku agak sedih, bila aku tukar sekolah..anak2 murid menangis..ngan aku sekali pun nak nangis gak..terharu beb..!! tapi tu kisah lama..ada gak part2 yg tak best..malas aku nak ingat..

So, kat sini ada beberapa keping gambar tuk tontonan bersama..


 
Apa la agaknya yek..!!




Inilah hadiahnya..siap ngan tanda harga lagi..


Ni hadiah tuk hari ni..tak de la banyak sangat..tapi aku seronok...

Sambutan hari ni sederhana tapi meriah..
Semoga aku berjaya menjadi cikgu yang cemerlang di hati anak muridku  amin..

6 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

jeles aku..

banyak ko dapat hadiah...rezeki cikgu:)

teruskan mendidik anak bangsa:)

Sari berkata...

Biasa jek nana..tq..
insyaallah, kan ku cuba seikhlas mungkin untuk mendidik.. :)

kisahwanida berkata...

Sarid, selamat hari guru...!
guru pendidik bangsa....
Kau ibarat lilin .....
membakar diri menerangi kami....
chewah....
sori lmbt wish.....

pidOt berkata...

samala ngn aku..sejak2 jd atlet nih i'm the biziest la among us....hahahha..wei....aku igt smua tmpt2 keje ko....kan kiter man'dara' bersama2 masa kt kerinchi.....

Sari berkata...

tima kasih intan.. :))

Sari berkata...

ya la pidot..lupa lak..best kan zaman dok kerinchi dulu2.. hehehe..!!